Viimeisin lentohaku

Finnair - parhaat hinnat

Lufthansa - parhaat hinnat

pdf print

Supersaverin erityisehdot


 

Ehdot


Näitä yleisiä ehtoja (”ehdot”) sovelletaan sinun (”sinä” tai ”asiakas”) ja organisaation OY SRG Finland AB (”me”, ”meidän” ja muut taivutusmuodot), varausportaalin operaattorin www.supersaver.fi (jäljempänä ”Portaali”) välillä. Kehotamme lukemaan nämä ehdot huolellisesti ennen Portaalin käyttöä. Käyttämällä Portaalia hyväksyt nämä ehdot. Jos et hyväksy näitä ehtoja, pyydämme sinua olemaan käyttämättä Portaalia ja poistumaan verkkosivulta.

Sinun on oltava vähintään 18-vuotias ja toimittava yksityisenä kuluttajana, jotta voit tehdä varauksen Portaalin kautta. Yksityinen kuluttaja on, toisin kuin yritys, luonnollinen henkilö, joka ryhtyy lailliseen liiketoimeen sellaisissa tarkoituksissa, jotka eivät pääasiassa liity kaupalliseen toimintaan ja/tai itsenäiseen ammatinharjoittamiseen.

Portaalin operaattori ja sopimuskumppanisi Portaalin käytössä on:

OY SRG FINLAND AB (Supersaver)
PL 720
00101 HELSINKI-FINLAND

Sähköposti: customerservice@Supersaver.support
Puhelin: +358 922 193 380

Ehdot ovat seuraavat:

Sisältö

  1. PALVELUN LAAJUUS
  2. VARAUSPROSESSI JA YHTEYSTIEDOT
  3. LENTOJEN VÄLITTÄMINEN
  4. HOTELLIVARAUSTEN VÄLITTÄMINEN
  5. AUTONVUOKRAUSVARAUSTEN VÄLITTÄMINEN
  6. USEITA ERI PALVELUITA SISÄLTÄVIEN VARAUSTEN VÄLITTÄMISTÄ KOSKEVAT ERITYISEHDOT
  7. PASSI-, VIISUMI- JA TERVEYSTIETOJA KOSKEVAT EHDOT
  8. OMAT PALVELUMME
  9. MAKSUT JA MAKSAMINEN
  10. VAATEET
  11. EU:N LAINSÄÄDÄNNÖN MUKAISET ASIAKKAAN OIKEUDET
  12. VASTUU
  13. SOVELLETTAVA LAINSÄÄDÄNTÖ JA RIITA-ASIOIDEN RATKAISU
  14. TIETOSUOJA
  15. PORTAALIN LAJITTELU- JA JÄRJESTYSVAIHTOEHDOT

LIITE 1 – HALLINNOLLISESTA AVUSTA VELOITETTAVAT MAKSUT 

  1. PALVELUN LAAJUUS
    1. Matkapalvelujen välittäminen
      1. Me tarjoamme Portaalissa tarjolla olevien lento-, hotelli-,ja vakuutus- sekä junan- ja autonvuokrauspalvelujen (yhdessä ”matkapalvelut”) osalta yksinomaan matkavälityspalveluja eli toimimme vain välittäjänä sinun ja palveluntarjoajan välillä (matkavälityspalveluihimme viitataan termillä ”välityspalvelut”). Näin ollen tehtävämme ja velvoitteemme rajoittuvat sellaisten matkapalvelujen välittämiseen, joita kolmannet osapuolet, kuten lentoyhtiöt, matkanjärjestäjät, hotellit, vakuutusyhtiöt, autonvuokrausyritykset tai muut palveluntarjoajat (jäljempänä kukin erikseen ”palveluntarjoaja” tai ”lentoyhtiö”, jos sellaiseen erityisesti viitataan) tarjoavat.
      2. Sen seurauksena sopimus matkapalvelujen varsinaisesta tarjoamisesta (esim. kuljetussopimus, vakuutussopimus, vuokrasopimus) astuu voimaan suoraan sinun ja asiaankuuluvan palveluntarjoajan välillä. Me emme ole matkapalvelujen myyjä, emmekä osapuoli sinun ja palveluntarjoajan välisessä sopimussuhteessa.
      3. Käyttämällä Portaalia matkapalvelujen ostamiseen annat meille valtuuden toimittaa välityspalveluita ja toimia puolestasi välittäjänä vastaavan palveluntarjoajan kanssa, mukaan lukien toimiminen välittäjänä näiden matkapalvelujen maksun osalta, jotta voimme huolehtia siitä, että maksutapahtuma sinun ja palveluntarjoajan välillä toteutuu.
      4. Vastuu Portaalin kautta välitettävien matkapalvelujen varsinaisesta toimittamisesta on yksinomaan asiaankuuluvalla palveluntarjoajalla. Välittäjänä emme ole vastuussa palveluntarjoajien toimittamista palveluista, emmekä anna mitään takuita (suoria tai epäsuoria) Portaalin kautta välitettävien matkapalvelujen soveltuvuudesta tai laadusta. Mahdolliset matkapalvelun toteuttamiseen tai toteuttamatta jättämiseen liittyvät vaateet on osoitettava palveluntarjoajalle.
      5. Jos haluat esittää matkapalvelujen varauksen yhteydessä erityistoiveita (esimerkiksi erikoisaterioihin, liikuntarajoitteisten palveluihin tai lastenistuimiin liittyen), välitämme toiveesi asiaankuuluvalle palveluntarjoajalle. Emme ole kuitenkaan vastuussa siitä, toteuttaako palveluntarjoaja kyseiset toiveet.
    2. Omat palvelumme Edellä olleessa kohdassa 1.1 kuvattujen välityspalvelujen lisäksi Portaalin kautta on saatavilla myös muita palveluja (muita kuin matkapalveluja), joiden tarjoamisesta vastaamme itse. Kyseisten lisäpalvelujen osalta solmit suoran sopimussuhteen meidän kanssamme. Ilmoitamme kussakin tapauksessa selvästi, tarjoammeko ja missä määrin tarjoamme omia palvelujamme kolmannen osapuolen palvelujen välittämisen sijaan. Oma palveluvalikoimamme voi vaihdella ajan mittaan. Osa omista palveluistamme on kuvailtu kohdassa 8. Varausprosessin yhteydessä annetaan tarkka kuvaus lisäpalveluista, joita ei ole määritetty näissä ehdoissa, sekä tietoa kyseisten lisäpalvelujen varaamiseen ja käyttämiseen liittyvistä maksuista ja lisäehdoista.
    3. Sovellettavat sopimusehdot
      1. Näitä ehtoja sovelletaan välityspalveluihin kohdan 1.1 mukaisesti sekä omiin palveluihimme kohdan 1.2 mukaisesti.
      2. Sinun ja palveluntarjoajan väliseen matkapalvelusopimukseen (jonka osapuolena me emme missään tapauksessa ole) sovelletaan kulloisenkin palveluntarjoajan ehtoja (”palveluntarjoajan ehdot”). Me ja/tai palveluntarjoaja annamme tällaiset palveluntarjoajan ehdot sinulle varausprosessin aikana tai ne voivat muutoin olla saatavilla suoraan palveluntarjoajan kautta tai voit pyytää niitä suoraan palveluntarjoajalta. Koska palveluntarjoajan ehdot voivat sisältää vastuuseen, peruutuksiin, varausten muutoksiin ja hyvityksiin (jos sovellettavissa) liittyviä ehtoja ja muita rajoituksia, kehotamme lukemaan kyseiset ehdot huolellisesti.
  2. VARAUSPROSESSI JA YHTEYSTIEDOT
    1. Varausprosessin aikana käytössäsi on teknisiä apukeinoja, joiden avulla voit havaita virheitä ja korjata ne ennen varauspyyntösi lähettämistä. Pyydämme tarkistamaan kaikki tiedot huolellisesti ennen varauspyynnön lähettämistä. Myöhemmät muutospyynnöt voivat aiheuttaa merkittäviä lisäkustannuksia.
    2. Saatamme joutua ottamaan sinuun yhteyttä, esimerkiksi jos ostettuihin matkapalveluihin tulee myöhemmin muutoksia. Sinun on annettava voimassaolevat yhteystietosi, kuten puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi. Sinun on myös säännöllisesti tarkistettava, oletko saanut meiltä viestejä.

      On sinun vastuullasi varmistaa, että saat viestimme. Emme ole vastuussa siitä, jos et saa lähettämäämme viestiä meistä riippumattomista syistä. Tällaisia syitä voivat olla esimerkiksi seuraavat niihin kuitenkaan rajoittumatta: (i) annoit meille väärän sähköpostiosoitteen, (ii) sähköpostiasetuksesi estävät viestejämme saapumasta perille tai (iii) sähköpostiasetuksesi luokittelevat viestimme roskapostiksi.
  3. LENTOJEN VÄLITTÄMINEN
    1. Sopimuksen tekeminen ja hintamuutokset
      1. Kun olet lähettänyt varauspyyntösi, vahvistamme pyyntösi vastaanottamisen sähköpostitse. Tällöin välityssopimus sinun ja meidän välillä astuu voimaan. Jos et saa kyseistä vahvistusta tunnin kuluessa varauspyynnön tekemisestä, eikä kukaan operaattoreistamme ota sinuun yhteyttä sähköpostitse tai puhelimitse ja kerro varausprosessiin liittyvistä ongelmista, ota meihin yhteyttä puhelimitse tai chatin kautta varmistaaksesi, että varauspyyntösi on tullut perille.
      2. Heti, kun liput on vahvistettu, saat sähköpostitse vahvistusviestin, joka sisältää lipun numeron. Tällöin sitova sopimus sinun ja asiaankuuluvan lentoyhtiön välillä astuu voimaan.
      3. Asiaankuuluva lentoyhtiö lisää lentohinnat ja paikkojen saatavuuden suoraan Portaaliin. Jos lentoyhtiö tekee muutoksia, jotka eivät ole meidän hallinnassamme (esim. hinnanmuutokset, paikkojen saatavuus tai jotain muuta) ja jotka tehdään varauspyynnön tekemisen jälkeen, mutta ennen kuin lentoyhtiön kanssa tehdystä sopimuksesta on tullut sitova (kuten edellä kohdassa 3.1.2 on esitetty), sopimus ei astu voimaan ja maksusi palautetaan kokonaisuudessaan. Saatamme ottaa sinuun yhteyttä ja antaa sinulle mahdollisuuden hyväksyä muuttunut hinta normaalina aukioloaikana, mutta kuitenkin viimeistään 24 tunnin kuluessa siitä, kun olemme saaneet tiedon hinnanmuutoksesta tai ensimmäisenä arkipäivänä kyseisen 24 tunnin jakson jälkeen.
    2. Tietoa varaus- ja kuljetusehdoista
      1. Toimimme yksinomaan välittäjänä Portaalin kautta tarjottavien lentojen osalta. Sopimus lennon toteuttamisesta astuu voimaan suoraan sinun ja asiaankuuluvan lentoyhtiön välillä, emmekä me ole sopimusvastuussa lentosi toteuttamisesta tai toteuttamatta jättämisestä. Liikennöivä lentoyhtiö on yksin vastuussa lentosi toteuttamisesta / toteuttamatta jättämisestä.
      2. Ennen kuin teet varauksen, saat tiedoksesi asiaankuuluvan lentoyhtiön ehdot.
      3. Kun välitämme lentoyhtiöiden tarjoamia matkapalveluja, meille ei taata pääsyä lentoyhtiön varausjärjestelmään. Jos kuitenkin pääsemme varausjärjestelmään, voimme toimia puolestasi ja tehdä sopimuksen sinun ja lentoyhtiön välillä. Voimme myös pyytää sinua ottamaan yhteyttä suoraan lentoyhtiöön, jos sinulla on varauksiin, muutoksiin tai varausten peruutuksiin liittyvää kysyttävää. Jos olet ostanut Joustava lippu -palvelumme (katso kohta 8), kaikki uudelleenvarauspyynnöt on tehtävä asiakaspalvelumme kautta kohdan 8.1.4 mukaisesti. Saatat saada kaksi varausvahvistusta: yhden meiltä ja toisen kyseiseltä lentoyhtiöltä. Jos olet saanut kaksi varausvahvistusta, käytä lähtöselvityksessä lentoyhtiöltä saamaasi varausvahvistusta.
      4. Annamme jäljempänä yleistä tietoa varaukseen ja kuljetukseen liittyvistä ehdoista, joita lentoyhtiöt tyypillisesti soveltavat sellaisenaan tai vähintään samankaltaisella tavalla. Asianomaisen lentoyhtiön mahdolliset poikkeavat ehdot ohittavat kuitenkin tässä osiossa 3.2.4 määritettävät yleiset ehdot. Tarkista sen vuoksi asianomaisen lentoyhtiön sovellettavat ehdot aina ennen varauksen tekemistä.
        • Lentoajat/lähtöselvitys
          Kaikki määritetyt lentoajat ovat paikallisia aikoja. Seuraavan vuorokauden puolelle menevät saapumisajat ilmoitetaan aikataulussa merkinnällä +1. Ilmoitetut lentoajat ovat alustavia, ja ne voivat muuttua lyhyellä varoitusajalla lipun vahvistamisen jälkeen esimerkiksi lennonvalvonnan rajoitusten, sään tai lentoyhtiön toimintarajoitusten takia. Tarkista ajat hyvissä ajoin ennen lennon lähtöaikaa.

          Noudata lentoyhtiön ilmoittamia lähtöselvitysaikoja. Lentoyhtiöillä on oikeus evätä koneeseen pääsy, jos myöhästyt lähtöselvityksestä. Huomioi, että tietyt lentoyhtiöt suosittelevat lähtöselvityksen tekemistä verkkosivustonsa kautta ja saattavat veloittaa lähtöselvitysmaksun lentokentällä tehtävästä lähtöselvityksestä.
        • Erillisten lippujen yhdistelmä
          Jos varaus sisältää kahden erillisen yhdensuuntaisen lipun yhdistelmän menopaluulipun sijaan, se on merkitty selkeästi varausprosessin yhteydessä. Lippuja käsitellään toisistaan erillisinä peruutusten, muutosten, lentoliikennehäiriöiden, kuten lakkojen, ja lentoaikataulumuutosten osalta. Kunkin lentoyhtiön omia määräyksiä sovelletaan.

          Eri varausnumeroilla olevat lentoliput katsotaan aina toisistaan erillisiksi matkoiksi.
        • Lentoliput, joissa on useita osioita / määrätty käyttöjärjestys
          Edestakainen lippusi tai yksisuuntainen lippusi voi koostua useista osioista. Useimpien lentoyhtiöiden ehtojen mukaisesti kyseiset osiot on käytettävä oikeassa järjestyksessä. Jos näin ei tehdä, monet lentoyhtiöt kieltäytyvät toteuttamasta seuraavia lento-osioita (esim. yhden matkaosion käyttämättä jättäminen voi mitätöidä lipun loppuosan). Jos menopaluulipun menolippu jätetään käyttämättä, lentoyhtiö saattaa perua paluulentosi
        • Raskaustila
          Jotkin lentoyhtiöt kieltäytyvät ottamasta matkustajiksi naisia, joiden raskaus on pidemmällä kuin 28. raskausviikolla meno- tai paluulennon ajankohtana. Jos olet raskaana, sinun on varmistettava lentoyhtiöltä ja lääkäriltäsi, voitko lähteä matkalle.
        • Sylilasten ja lasten liput
          Ota yhteyttä lentoyhtiöön ja pyydä tietoa ehdoista, jotka koskevat matkustamista lapsen kanssa, joka ei tarvitse omaa istuinpaikkaa. Yli 2-vuotiaat lapset tarvitsevat yleensä oman istuinpaikan, kun taas 0–2-vuotiaat lapset matkustavat sylilapsina eikä heille varata omaa istuinpaikkaa. Jos sylilapsi täyttää 2 vuotta ennen matkan päättymistä, koko matkaa varten on varattava lastenlippu. Sylilasten lippuja ei voi varata ennen heidän syntymäänsä, sillä nimen ja syntymäajan on vastattava passissa ilmoitettuja tietoja. Emme hyvitä mahdollisia kuluja, joita aiheutuu vääränlaisen lipun varauksesta.
        • Yksin matkustavat alaikäiset
          Emme välitä lippuvarauksia yksin matkustaville alaikäisille. Alle 18-vuotiaiden lasten matkat on varattava yhdessä aikuisen kanssa. Tietyt maat ja lentoyhtiöt vaativat, että alle 18-vuotiaiden lasten on matkustettava aina laillisen huoltajansa seurassa. Huomaa, että osa lentoyhtiöstä saattaa vaatia alle 18-vuotiailta lapsilta matkaa varten syntymätodistuksen.
        • Kadonneet/vaurioituneet matkatavarat
          Välittäjän ominaisuudessa emme ole vastuussa kadonneista tai vaurioituneista matkatavaroista. Mahdollisista ongelmista on ilmoitettava välittömästi lentoyhtiön edustajalle lentokentällä.
        • Kuljetus ja majoitus
          Yleensä maakuljetukset ja/tai majoitus matkan aikana eivät sisälly lentolipun hintaan. On omalla vastuullasi tarkistaa maakuljetusten hinnat ja aikataulut.
        • Lentojen vaihtoajat
          Portaalissa varatuilla vakiolipuilla on hyväksytyt vaihtoajat. Lentoyhtiöt laskevat lentojen vaihtamiseen tarvittavat ajat. Jos jokin lennon osio viivästyy ja myöhästyt sen takia jatkolennolta, lentoyhtiöillä on velvollisuus auttaa sinua pääsemään lopulliseen määränpäähäsi (katso kohta 11.1).
          Jos varaukseen sisältyy erillisiä lippuja, lentoyhtiöt eivät ole vastuussa viivästysten aiheuttamista myöhästymisistä jatkolennoilta. Siksi on omalla vastuullasi varmistaa, että vaihtoaika on riittävä lentoyhtiöiden ja lentokenttien antamien ohjeiden mukaisesti. Mahdollisia lennoilta myöhästymisestä aiheutuvia kustannuksia ei korvata.
        • Päällekkäinen varaus
          Päällekkäinen varaus tarkoittaa sitä, että samalle lentoyhtiölle on tehty vähintään kaksi varausta samalla matkustajan nimellä. Jos sinulla on päällekkäinen varaus, lentoyhtiö voi perua matkat. Näin voi tapahtua myös, jos varaukset on tehty eri matkatoimistojen kautta. Emme vastaa lentoyhtiöiden tekemistä peruutuksista, emmekä lentoyhtiöiden hylkäämistä korvauspyynnöistä tapauksissa, joissa ne epäilevät päällekkäistä varausta.
    3. EU:n alueella toimintakieltoon asetetut lentoyhtiöt (musta lista) Huomaa, että tietyt lentoyhtiöt on asetettu toimintakieltoon EU:ssa. Päätöksen on tehnyt Euroopan komissio tiiviissä yhteistyössä kansallisten ilmailuviranomaisten kanssa. Kyseisten lentoyhtiöiden toiminta on kielletty, koska niitä ei pidetä turvallisina tai koska paikalliset viranomaiset eivät valvo riittävästi kyseisten yhtiöiden toimintaa.
      Katso luettelo toimintakiellossa olevista lentoyhtiöistä seuraavasta linkistä:
      Musta lista (EU:ssa toimintakieltoon asetettujen lentoyhtiöiden luettelo)
    4. Lentoyhtiöiden tekemät aikataulumuutokset ja peruutukset
      1. Lentoyhtiöllä voi olla solmimanne sopimuksen nojalla oikeus perua tai muuttaa varauksiasi. Ilmoitamme sinulle mahdollisista muutoksista heti, kun lentoyhtiö ilmoittaa niistä meille.

        Jos lentoyhtiö muuttaa lentojen aikataulua, emme veloita maksua uudelleenvarauksestasi lentoyhtiön tarjoamaan vaihtoehtoon. Jos lentoyhtiö peruu varauksen, emme veloita maksua peruutushyvityspyynnöstäsi. Löydät lisätietoa hyvityksistä kohdasta 9.3.

        Jos lentoyhtiö muuttaa aikataulua tai peruu varauksen ja jos pyydät meitä etsimään vaihtoehtoisen lennon lentoyhtiön jo tarjoaman vaihtoehdon sijasta, voimme käsitellä pyynnön puolestasi, jos lentoyhtiön ehdot sen sallivat. Näet luettelon maksuistamme klikkaamalla tästä.
      2. Varausvahvistuksessasi ilmoitetut lentoajat voivat muuttua varauspäivän ja varsinaisen matkustuspäivän välillä. Suosittelemme, että pysyttelet ajan tasalla ja otat yhteyttä lentoyhtiöösi viimeistään 72 tuntia ennen lennon aikataulun mukaista lähtöä varmistaaksesi, että lento (ja mahdolliset jatkolennot) lähtee aikataulun mukaisesti. Me emme pysty vaikuttamaan lentoyhtiöiden tekemiin aikataulumuutoksiin, emmekä ole vastuussa kustannuksista, joita kyseiset muutokset voivat aiheuttaa.
    5. Pyytämäsi muutokset ja peruutukset
      1. Asiaankuuluva lentoyhtiö, joka on sopimuskumppanisi lennon tarjoajana, määrittää lentovarausten muuttamiseen (mukaan lukien matkustajan nimen, kohteen ja matkustuspäivän muuttamiseen) sekä peruutuskorvauksiin liittyvät ehdot. Meillä ei ole välittäjänä mahdollisuutta vaikuttaa kyseisiin ehtoihin.
      2. Jos haluat tehdä muutoksen varaukseesi tai pyytää peruutuskorvausta, voimme omana lisäpalvelunamme käsitellä pyynnön puolestasi, mikäli lentoyhtiön ehdot mahdollistavat kyseisen muutoksen tai peruutuskorvauksen. Kyseisten lisäpalvelujen varausprosessin aikana kerromme sinulle kyseisiin palveluihin liittyvistä mahdollisista lisäehdoista ja ‑maksuista. Näet luettelon maksuistamme klikkaamalla tästä.
      3. Jotta voimme käsitellä pyytämäsi muutokset, meidän on saatava muutospyyntösi viimeistään 24 tuntia ennen matkan alkamista.

        Jos haluat tehdä muutoksen lyhyemmällä varoitusajalla, suosittelemme ottamaan suoraan yhteyttä asiaankuuluvaan lentoyhtiöön.
      4. Jos olet ostanut meidän joustavan lippumme, löydät kohdasta 8.1 lentovarauksesi päivämäärän ja/tai kellonajan muutoksia koskevat ehdot.
      5. Jos olet ostanut meidän peruutustakuupalvelumme , löydät osiosta 8.3 lentolippujesi peruutusta ja hyvitystä koskevat ehdot.
      6. Jos olet ostanut meidän Peruuta syystä riippumatta ‑palvelumme , löydät osiosta 8.4 lentolippujesi peruutusta ja hyvitystä koskevat ehdot.
    6. Saapumatta jättäminen tai poisjäänti lennolta Jos et saavu lennollesi tai jäät pois lennolta, valtuutat meidät täten pyytämään puolestasi mahdollisia hyvityksiä lentoyhtiöltä. Meillä on oikeus, mutta ei velvollisuutta, toimia niin, ja kaikki oikeutesi pyytää hyvitystä, jota et vielä ole hakenut, suoraan lentoyhtiöltä pysyvät voimassa.

      Jos saamme puolestasi pyytämämme hyvityksen, vähennämme saamastamme summasta omat kulumme. Näet luettelon maksuistamme klikkaamalla tästä. Säilytämme kaikki puolestasi saamamme hyvitykset kuluillamme vähennettyinä 12 kuukauden ajan lennon päivämäärästä, ja voit pyytää tämän summan siirtoa, kuluillamme vähennettynä, ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme milloin tahansa ennen kuin 12 kuukauden määräaika on kulunut loppuun.
    7. Lentoyhtiön suorittama henkilöllisyyden tarkistus Tietyt lentoyhtiöt saattavat vaatia henkilöllisyytesi todentamista ennen lähtöä. Tämä ei ole meidän hallinnassamme lentolippujen välittäjänä. Jos lentoyhtiö suorittaa tämän todentamisen varauksen tekemisen jälkeen, siitä voi aiheutua vähäisiä lisäkustannuksia (yleensä alle 1 EUR).

      Huomioi, että ellet tee todentamista verkossa ennen lähtöä lentoyhtiön vaatimusten mukaisesti, vaan vasta lentokentällä, siitä saattaa aiheutua lisäkustannuksia. Nämä maksut ovat lentoyhtiön käytäntöjen mukaisia, lentoyhtiö veloittaa ne suoraan, emmekä palauta niitä.

      Lentoyhtiö määrittää ja määrää kaikki tarkistusprosessiin liittyvät kustannukset. Välittäjänä meillä ei ole valtuuksia tai vastuuta tästä prosessista. Suosittelemme, että tutustut kyseisen lentoyhtiön oheismaksuja koskeviin ehtoihin ennen varauksen tekemistä.

      Jos lentoyhtiö, jonka lennot olet valinnut, vaatii vahvistusta, sinulle ilmoitetaan siitä varausprosessin aikana. Tarkista tiedot huolellisesti ennen maksun suorittamista varmistaaksesi, että olet tietoinen vahvistusprosessiin liittyvistä vaatimuksista tai mahdollisista lisäkustannuksista.
  4. HOTELLIVARAUSTEN VÄLITTÄMINEN Portaalin kautta varatut hotellimajoitukset välittää Booking.com.

    Kaikki varaukseen, muutoksiin ja peruutuksiin liittyvät tiedustelut on siis tehtävä suoraan Booking.comille. Booking.comin yhteystiedot.

    Voit tutustua Booking.comin ehtoihin heidän verkkosivustollaan.
  5. AUTONVUOKRAUSVARAUSTEN VÄLITTÄMINEN Portaalin kautta varattavat autonvuokraukset välittää Booking.com Transport Limited (”Rentalcars.com”).

    Kaikki varaukseen, muutoksiin ja peruutuksiin liittyvät tiedustelut on siis tehtävä suoraan Rentalcars.comille. Rentalcars.comin yhteystiedot:
    Katso paikalliset yhteystiedot Rentalcarsin verkkosivustolta.
    Pääset tutustumaan Rentalcars.comin ehtoihin tästä.
  6. USEITA ERI PALVELUITA SISÄLTÄVIEN VARAUSTEN VÄLITTÄMISTÄ KOSKEVAT ERITYISEHDOT Portaali tarjoaa mahdollisuuden yhdistellä useita eri palveluja toiveittesi mukaan. Tällöin annat meille luvan toimia välittäjänä useiden eri matkapalvelujen varaamisessa useilta eri toimittajilta. Kyseiset toimittajat esitellään sinulle selkeästi varausprosessin aikana ennen varauksen vahvistamista. Kun yhdistelet erillisiä palveluja, sinun ja meidän välillemme ei synny sopimusta; sen sijaan solmit useita sopimuksia erillisten toimittajien kanssa erillisten palvelujen tarjoamisesta. Tällöin toimimme vain välittäjänä kunkin yksittäisen matkapalvelun osalta.
  7. PASSI-, VIISUMI- JA TERVEYSTIETOJA KOSKEVAT EHDOT
    1. Passia, viisumia ja/tai terveydentilaa koskevat vaatimukset voivat muuttua, joten sinun tulee tarkistaa ne asiaankuuluvalta viranomaiselta (suurlähetystö, konsulaatti jne.) hyvissä ajoin ennen matkan alkamista. On omalla vastuullasi varmistaa, että sinulla on voimassaoleva passi ja tarvittaessa viisumi. Muista ottaa huomioon kaikki matkasi kauttakulkupaikat, sillä myös niissä saatetaan vaatia viisumia. Viisumin saaminen kestää usein jonkin aikaa, joten hae sitä hyvissä ajoin. Emme ole vastuussa asiakkaista, joilla ei ole asianmukaisia asiakirjoja.
    2. Kussakin kohteessa on omat vaatimukset maahantulon, rokotusten jne. osalta, ja vaatimukset voivat vaihdella myös matkustajan kansallisuuden mukaan. On omalla vastuullasi hankkia kyseiset tiedot. Me emme ole vastuussa mistään ongelmista, jotka aiheutuvat kyseisten virallisten määräysten laiminlyönnistä. Siksi kehotamme sinua aina varmistamaan kohde- ja kauttakulkumaiden muodollisuudet, sekä varaamaan riittävästi aikaa kaikkien vaadittavien toimenpiteiden suorittamiseen.
  8. OMAT PALVELUMME
    1. Muutoskelpoinen lentolippu
      1. Jos ostat joustavan lipun varausmenettelyn aikana, voit muuttaa lentovarauksesi päivämäärää ja/tai kellonaikaa tässä kohdassa esitettyjen ehtojen mukaisesti maksamatta muutosmaksuamme ja/tai lentoyhtiön muutosmaksua. Joustava lippu -palvelua tarjotessamme välitämme vain kuljetussopimuksen sinun ja asiaankuuluvan lentoyhtiön välillä. Koska joustava lippu on oma palvelumme (eli et voi käyttää Joustava lippu -palveluamme ottamalla suoraan yhteyttä lentoyhtiöön), kaikki Joustava lippu -palvelun uudelleenvarauspyynnöt on tehtävä asiakaspalvelumme kautta (katso osio 8.1.4).
      2. Joustava lippu ‑palvelun ansiosta lentoja voi varata uudelleen seuraavien ehtojen mukaisesti:
        • Kaikki uudelleenvaraukset on tehtävä osion 8.1.4 mukaisesti ja vähintään 24 tuntia ennen alkuperäistä lähtöaikaa.
        • Uudelleenvaraus onnistuu vain samalle lentoyhtiölle, eli lennon voi varata uudelleen vain sen lentoyhtiön liikennöimälle lennolle, jolle alkuperäinen lippuvaraus oli.
        • Lennot on käytettävä samassa järjestyksessä, jossa ne alunperin varattiin.
        • Päivitys saman lennon eri luokkaan tai varausluokkaan ei ole sallittua.
        • Niin kutsutun ”stop-over” ‑lipun uudelleenvaraus (eli viipyminen vaihtopaikassa alkuperäistä varausta pidempään) ei ole sallittua.
        • Lähtöpaikkaa tai määränpäätä ei voi muuttaa meno- eikä paluulennolle.
        • Joustava lippu ‑palvelu ei salli nimien muuttamista tai korjaamista.
        • Joustavan lipun uudelleenvarauksen voi tehdä vain kerran, joko osalle varausta tai koko joustavan lipun kattamalle varaukselle. Kun muutos on vahvistettu, joustava lippu on käytetty.

          Uusi matka ei voi alkaa 24 tunnin sisällä muutospyynnöstä.
      3. Joustava lippu -palvelu on varattava ja maksettava varausprosessin yhteydessä, eikä sitä voi lisätä jälkikäteen.
      4. Jos haluat tehdä lipullesi uuden varauksen, sinun on otettava yhteyttä asiakaspalveluumme: ks. ”Ota meihin yhteyttä”.
      5. Uusi varaus on voimassa vasta, kun olemme vahvistaneet sen sähköpostitse. Jos et saa vahvistusta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
      6. Lentojen uudelleenvaraukset Joustava lippu ‑palvelun avulla ovat käytettävissä saatavuuden mukaan. Jos haluttu muutos edellyttää kalliimpaa lippua tai jos matkustaja ei ole muutoksen myötä enää oikeutettu erikoishintaan (esim. pienen lapsen osalta), hän vastaa itse lisäkustannuksista. Me emme ole vastuussa uuden varauksen mahdollisista vaikutuksista suoraan lentoyhtiön kanssa sovittuihin lisäpalveluihin (kuten lisämatkatavaran tai istuinpaikkojen varauksiin).
      7. Jos peruutat lennon, Joustava lippu -palvelun hintaa ei palauteta.
      8. Sylilapset (alle 2-vuotiaat lapset) sisältyvät sylilapsen kanssa matkustavan, lapsesta vastuussa olevan aikuisen joustavaan lippuun. Sylilapsi sisältyy kaikkiin lentojen uudelleenvarauksiin, jotka tehdään aikuisen varaamalle joustavalle lipulle.
    2. Omatoimisen siirtymisen takuu
      1. Jos tässä kohdassa 8.2 kuvattu jatkolentoavustuspalvelu (jäljempänä ”omatoimisen siirtymisen takuu”) sisältyy varaukseesi, asiasta ilmoitetaan selkeästi varausprosessin aikana ja varausvahvistuksessasi. Jos varauksesi sisältää myös muita lentoyhteyksiä, huomaathan, että omatoimisen siirtymisen takuu koskee vain sitä osaa varauksestasi, jossa on merkintä ”omatoiminen siirtyminen”.
      2. Alla esitettyjä poikkeuksia lukuun ottamatta omatoimisen siirtymisen takuu koskee seuraavia tapauksia (kukin näistä ”muutos”):
        • lentoyhtiö on tehnyt muutoksia lentosi aikatauluun tai lentosi on myöhästynyt tai peruutettu, jolloin myöhästyt lennoilta määränpäähäsi
        • myöhästyt jatkolennolta matkatavaroiden viivästymisen tai katoamisen vuoksi syistä, joihin et voi kohtuudella vaikuttaa ja
        • myöhästyt jatkolennolta tulli- tai maahantulotarkastusprosessin vuoksi syistä, joihin et voi kohtuudella vaikuttaa.
      3. Omatoimisen siirtymisen takuuta ei sovelleta,
        • jos muutos vaikuttaa vain lentoihin, joille on kirjoitettu yhteinen lentolippu (yksi sähköinen lentolippu/PNR). Kyseiset lennot liikennöivä lentoyhtiö on vastuussa mahdollisista ongelmista ja lentomuutosten hallinnoinnista, joihin muutos vaikuttaa (jos haluat neuvoja ja/tai sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä suoraan kyseiseen lentoyhtiöön);
        • jos lentomuutos johtuu force majeure -tilanteista eli olosuhteista, joihin lentoyhtiö ei voi vaikuttaa, kuten (näihin rajoittumatta) poliittinen epävakaus, äärimmäiset sääolosuhteet, turvallisuusriskit, lakot, lentoliikenteen rajoittaminen ja/tai lentoyhtiön konkurssi/maksukyvyttömyys
        • jos syynä on kohtuullisesti katsoen hallinnassasi oleva toimenpide (tai sen tekemättä jättäminen), kuten lennolta myöhästyminen, jonka syynä on (i) vaadittavan viisumin, matkustusasiakirjan tai muun matkalla vaadittavan asiakirjan puuttuminen, (ii) lentoyhtiön sääntöjen tai rajoitusten laiminlyöminen
        • jos matkustat ruumaan menevän matkatavaran kanssa, vaikka olet varannut itsekuljetusmatkan, jossa on merkintä "ei ruumaan menevää laukkua", eli itsesiirtomatkan, jonka yhteysaika on lyhyt, tai
        • jos olet tehnyt varaukseesi muutoksia ilman meiltä etukäteen saatua hyväksyntää.
      4. Jos haluat käyttää omatoimisen siirtymisen takuuta, ilmoita meille siitä viipymättä heti sen jälkeen, kun olet saanut tiedon lentomuutoksesta. Katso yhteystiedot täältä.
      5. Omatoimisen siirtymisen takuun avustuspalvelu – vaihtoehtoiset lennot tai palautus.
        Kun meille on ilmoitettu muutoksesta, voit valita jonkin seuraavista vaihtoehdoista:
        a) vaihtoehtoiset lennot lopulliseen määränpäähäsi kustannuksellamme (sinulle ilmoitetaan tarkemmat tiedot tarjoamistamme lennoista),
        b) hyvitys hinnasta, jonka maksoit käyttämättä jääneistä lennoista varauksen yhteydessä tai
        c) paluulento tai ‑lennot lähtökentällesi kustannuksellamme (sinulle ilmoitetaan tarkemmat tiedot tarjoamistamme lennoista).
      6. Tarjotun avun hyväksyminen
        Kun olet saanut meiltä tiedot edellä näkyviin kohtiin 5 (a)–(c) perustuvista vaihtoehdoistasi, sinun on valittava vaihtoehto mahdollisimman pian.
      7. Täydentävät korvaukset
        Tässä kohdassa 8.2 kuvattujen oikeuksiesi lisäksi omatoimisen siirtymisen takuu oikeuttaa seuraaviin:
        • Majoitus: jos muutos tulee lyhyellä varoitusajalla, eikä sinulla ole majoitusta yön ajaksi (klo 22.00–8.00), korvaamme yhden tai useamman yön majoituskulut. Korvauksen kokonaissumma on korkeintaan 100 USD omatoimisen siirtymisen takuuseen oikeutettua matkustajaa kohti. Jos saat lentoyhtiöltä hyvitystä majoituksesta, se vähennetään omatoimisen siirtymisen takuun hyvityksestä.
        • Ateriat ja juomat (alkoholittomat): jos lentosi myöhästyy muutoksen takia yli neljä (4) tuntia, korvauksemme ateria- ja juomakuluista (alkoholittomat juomat) on yhteensä enintään 12 USD omatoimisen siirtymisen takuuseen oikeutettua matkustajaa kohden. Jos saat lentoyhtiöltä hyvitystä aterioista ja/tai juomista, se vähennetään omatoimisen siirtymisen takuun hyvityksestä.
        Huomaa, että sinun täytyy maksaa kustannukset itse ja toimittaa meille kuitit niistä.
    3. Peruutusturva
      1. Jos peruutustakuu ostetaan varausmenettelyn aikana, voit mistä tahansa syystä ottaa meihin yhteyttä lentovarauksesi jälkeen peruaksesi lentosi ja saadaksesi sen sijaan sähköisen voucherin, jonka arvo on 90 % lennon hinnasta. Voit käyttää voucheria uuteen varaukseen Portaalissa. Tämän kohdan 8.3 ehdot koskevat omaa palveluamme ”peruutustakuu”, kun toimimme välittäjänä sinun ja lentoyhtiön välillä. Koska peruutustakuu on oma palvelumme (ts. et voi käyttää peruutustakuuta ottamalla yhteyttä suoraan lentoyhtiöön), kaikki peruutustakuuta koskevat pyynnöt on tehtävä asiakaspalvelumme kautta (ks. kohta 8.3.5). Emme veloita hallinnollisia maksuja, jos omaehtoinen peruutus tehdään peruutustakuun puitteissa tai jos uusi varaus tehdään voucherilla Portaalimme kautta.
      2. Peruutustakuuta käytettäessä sovelletaan seuraavia ehtoja:
        • Kaikki peruutukset on tehtävä kohdan 8.3.5 mukaisesti, ja meidän on saatava ne viimeistään 24 tuntia ennen alkuperäistä lähtöaikaa.
        • Voucherin arvo on 90 % peruutetun lentolipun arvosta, mukaan lukien verot ja lentoyhtiön maksut, mutta ei peruutustakuun ja mahdollisten lisäpalvelujen (esim. ylimääräiset matkatavarat, istumapaikat jne.) kustannuksia. Jos varaukseen on aiemmin tehty muutoksia, jotka ovat johtaneet lentolipun hinnan nousuun (esim. omaehtoinen päivämäärän muutos, nimenmuutos, lisämatkatavara jne.), voucherin arvo lasketaan ainoastaan alkuperäisen lentolipun perusteella. Peruutustakuuta käytettäessä voucherin arvo ei ole koskaan suurempi kuin 2500 EUR henkilöä tai 5000 EUR varausta kohden lentolippujen arvosta riippumatta.
        • Sinulla on oikeus perua lentolippusi ja saada voucher mistä tahansa syystä, kuitenkin näiden ehtojen mukaisesti. Peruutusta voi pyytää myös varauksessa olevalle yksittäiselle matkustajalle. Tässä tapauksessa voucherin arvo lasketaan suhteessa matkansa peruvien matkustajien määrään. Matkan yksittäistä osaa ei voi perua.
        • Voucherin voi käyttää Portaalissamme vain sen mukana saamiesi ohjeiden mukaisesti. Voucheria ei voi yhdistää muihin vouchereihin, käteispalautuksiin tai kampanjoihin, eikä sitä voi käyttää, jos asiakas tulee Portaaliin hintavertailusivustojen kautta.
        • Voit käyttää voucherin vain kerran. Käyttämättä jäänyt voucherin summa katsotaan sen jälkeen menetetyksi.
        • Voucher on voimassa 12 kuukautta siitä hetkestä, kun saat ilmoituksemme siitä, että se on käytettävissä, mikä on 7 arkipäivää kuluessa siitä, kun olemme vahvistaneet peruutuspyyntösi. Kun voimassaoloaika päättyy, voucher menettää arvonsa, etkä voi vaatia korvausta millään muulla tavalla.
        • Peruutustakuun voucherin voi käyttää vain lentojen varaamiseen, ei muihin Portaalissa saatavilla oleviin palveluihin (kuten hotelleihin tai vuokra-autoihin).
      3. Kun perut varauksesi/lentolippusi peruutustakuuta käyttämällä, sinä ja muut matkustajat luovutte kaikista oikeuksistanne matkustusasiakirjoihin, jotka olemme toimittaneet puolestanne lentoyhtiölle. Ostamalla peruutustakuupalvelun hyväksyt, että me saamme peruutuspyyntösi jälkeen automaattisesti kaikki oikeudet lentolippuun ja varaukseen ja että me saamme käyttää näitä oikeuksia suhteessa lentoyhtiöön.
      4. Peruutustakuuta ei voi käyttää, jos lentoyhtiö ei pysty tarjoamaan matkapalvelua konkurssiin asettamisen jälkeen tai sen jälkeen, kun se on keskeyttänyt tai lopettanut liiketoimintansa (tällöin peruutustakuupalvelun kustannuksia ei palauteta).
      5. Jos haluat käyttää peruutustakuuta, sinun on otettava yhteyttä asiakaspalveluumme. Löydät puhelinnumeromme ja muut yhteydenottotiedot Portaalista. Huomaa, että käsittelemme kaikki asiakastapaukset saapumisjärjestyksessä.
      6. Peruutustakuu ei ole voimassa, jos otat yhteyttä lentoyhtiöön varataksesi lentolippusi uudestaan ja pyytääksesi peruutusta.
    4. Peruuta syystä riippumatta
      1. Tämän osion 8.4 ehtojen mukaisesti sinulla on tarvittaessa mahdollisuus perua lentolippusi mistä tahansa syystä ja saada hyvitys alkuperäisestä varauksestasi, jos ja kun ostat Peruuta syystä riippumatta ‑tuotteemme (jäljempänä: Peruuta syystä riippumatta ‑tuote) lentolippusi varauksen yhteydessä. Ostamalla Peruuta syystä riippumatta ‑tuotteen hyväksyt kaikki tässä osiossa 8.4 määritetyt ehdot ja sitoudut noudattamaan niitä. Jos et hyväksy jotakin tämän osion 8.4 ehtoa ja sitoudu noudattamaan sitä, sinulla ei ole oikeutta ostaa, saada pääsyoikeutta tai muuten käyttää tarjoamaamme Peruuta syystä riippumatta ‑tuotetta. Ostamaasi Peruuta syystä riippumatta ‑tuotetta ei voi luovuttaa tai siirtää, eikä sitä voi käyttää muihin lentolippuihin kuin niihin, jotka on ostettu samaan aikaan ja samalla tapahtumalla kuin Peruuta syystä riippumatta ‑tuote. Kaikki pyynnöt, mukaan lukien peruutuspyynnöt, jotka on tehty Peruuta syystä riippumatta -tuotteen perusteella, on tehtävä kohdan 8.4.2. mukaisesti ja suoraan meille, EI lentoyhtiölle.
      2. Seuraavat ehdot ovat voimassa Peruuta syystä riippumatta ‑tuotetta hyödyntäessäsi:
        • Meidän on saatava kaikki Peruuta syystä riippumatta ‑tuotteeseen perustuvat peruutuspyynnöt viimeistään kaksikymmentäneljä (24) tuntia ennen alkuperäistä aikataulun mukaista lähtöaikaasi ja ennen mille tahansa lentolippusi osalle lentoyhtiön kautta tekemääsi lähtöselvitystä. Peruuta syystä riippumatta ‑tuote katsotaan vanhentuneeksi, jos alkuperäiseen aikataulun mukaiseen lähtöaikaasi tai mille tahansa lentolippusi osalle lentoyhtiön kautta tekemääsi lähtöselvitykseen on aikaa alle kaksikymmentäneljä (24) tuntia. Kun Peruuta syystä riippumatta ‑tuote on vanhentunut, kaikkiin muihin ostamiasi lentolippuja koskeviin muutoksiin tai peruutuksiin sovelletaan lippujasi koskevia lentoyhtiön hintasääntöjä.
        • Jos haluat perua lentosi Peruuta syystä riippumatta ‑tuotetta hyödyntämällä, sinun tulee ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse tai chatin kautta (katso Ota yhteyttä ‑osio verkkosivustollamme).
        • Matkan yksittäistä osaa ei voi perua. Peruminen Peruuta syystä riippumatta ‑tuotteen perusteella koskee koko varausta eli kaikkia matkustajia ja kaikkia varaukseen kuuluvia lentoja. Tämä tarkoittaa, että jos perut minkä tahansa varauksessasi olevan lennon, kaikki varauksessa olevat lennot perutaan automaattisesti kaikilta matkustajilta.
        • Jos peruutus tehdään kohdan 8.4 mukaisesti, saat hyvityksen maksusta, joka meille on kaikkien matkustajien alkuperäisestä varauksesta suoritettu, vähennettynä Peruuta syystä riippumatta ‑tuotteen kustannuksilla. Lisäksi Peruuta syystä riippumatta ‑tuotteen mukainen palautus on varauksen alkuperäisen maksun kokonaissummasta riippumatta enintään 2 500 euroa henkilöä kohden.
        • Peruuta syystä riippumatta ‑tuote liitetään vain niihin lentolippuihin, jotka on ostettu saman varaustapahtuman yhteydessä kuin Peruuta syystä riippumatta ‑tuote. Jos olet lisännyt alkuperäisen varauksen jälkeen tuotteita, kuten ylimääräisiä laukkuja tai istumapaikkatoiveita, näiden lisätuotteiden hintaa ei palauteta alkuperäisen varauksen Peruuta syystä riippumatta ‑tuotteen perusteella.
        • Jos täytät Peruuta syystä riippumatta ‑tuotteen mukaiset vaatimukset hyvityksen saamiseksi, hyvityksesi suoritetaan samalle maksutavalle, jolla maksoit varauksen. Hyvityksen maksaminen alkaa neljänkymmenenkahdeksan (48) tunnin kuluessa lentolippujesi peruutuspyynnön vastaanottamisesta.
      3. Jos käytät Peruuta syystä riippumatta ‑tuotteen mukaista oikeuttasi perua lentolippusi, sinä ja (mahdolliset) kanssamatkustajasi luovutte kaikista oikeuksista saada suora korvaus lentoyhtiöltä. Jos käytät oikeuttasi hyvitykseen Peruuta syystä riippumatta ‑tuotteen perusteella, luovut lisäksi automaattisesti oikeudestasi kaikkiin lentolippujesi hyvityksiin suoraan lentoyhtiöltä meille.
      4. Peruuta syystä riippumatta ‑tuote ei koske mitään seuraavia tilanteita eikä sitä voi hyödyntää niissä:
        • Jos olet perunut, varannut uudelleen tai muutoin muuttanut sellaisia lentoja lentoyhtiön kanssa, jotka olet ostanut Peruuta syystä riippumatta ‑tuotteella;
        • Jos lentoyhtiö on perunut lennon tai lennot ylivoimaisen esteen (Force Majeure) perusteella ennen kuin olet pyytänyt perumista Peruuta syystä riippumatta ‑tuotteen perusteella. Ylivoimaiseksi esteeksi määritellään tässä mikä tahansa ennalta arvaamaton ja väistämätön katastrofi, joka keskeyttää odotetun tapahtumien kulun ja estää lentoyhtiötä täyttämästä velvoitteitaan, mukaan lukien rajoituksetta kaikki luonnonkatastrofit ja ihmisen aiheuttamat katastrofit (esim. poliittinen epävakaus, äärimmäiset sääolosuhteet, kyberturvallisuusriskit, lakot, lentoaseman toiminnan merkittävä rajoittaminen, epidemiat ja pandemiat);
        • Jos lentoyhtiö on ennen Peruuta syystä riippumatta ‑tuotteen perusteella tekemääsi peruutuspyyntöä perunut lennon tai lennot muista kuin edellä kohdassa b) mainituista syistä, eikä lentoyhtiö ole varannut lentoa tai lentoja uudelleen toiselle lennolle tai toisille lennoille tai muutoin vahvistanut ja/tai myöntänyt hyvitystä suoraan sinulle;
        • Jos olet jo tehnyt lähtöselvityksen lentoyhtiölle jollekin varaamistasi lennoista ennen Peruuta syystä riippumatta ‑tuotteen perusteella tekemääsi peruutuspyyntöä;
        • Jos et ole käyttänyt Peruuta syystä riippumatta ‑tuotteen mukaista peruutusmahdollisuuttasi vähintään kaksikymmentäneljä (24) tuntia ennen lentosi alkuperäistä aikataulun mukaista lähtöaikaa; tai
        • Jos lentoyhtiö on ennen Peruuta syystä riippumatta ‑tuotteen mukaista peruutuspyyntöäsi asetettu konkurssiin ja/tai se on muutoin keskeyttänyt tai lopettanut liiketoimintansa ja matkapalvelunsa eikä pysty enää tarjoamaan ostettuja lentoja ja muita matkapalveluja.
      5. Peruuta syystä riippumatta ‑tuotteen palvelumaksuja ei palauteta paitsi kohdassa 8.4.4. c) tai f) kuvatuissa tilanteissa, jolloin sinulla on oikeus saada korvaus vain Peruuta syystä riippumatta ‑tuotteen palvelumaksusta.
      6. Peruuta syystä riippumatta ‑tuotteen ehtoja ei ole tarkoitettu tarjoukseksi vakuutuksesta tai vakuutussuojasta, eivätkä ne muodosta vakuutussopimusta tai vakuutussopimuksen laajemman määritelmän mukaista vakuutussuojaa, eikä niitä tule tulkita sellaisiksi.
  9. MAKSUT JA MAKSAMINEN
    1. Maksu
      1. Matkapalvelujen maksun käsittelystä vastaamme joko me tai konsernimme muut yhtiöt (yhteistyössä maksupalvelun tarjoajiemme kanssa, jotka vastaavat maksukäsittelyn toimivuudesta) tai palveluntarjoaja. Kaikki asiakkaillemme kuuluvat maksutiedot salataan turvallisella palvelimella, kun tietoja jaetaan maksupalvelun tarjoajillemme.
      2. Varauskriteereistä ja lisäpalveluista riippuen maksu saatetaan jakaa kahteen erilliseen maksutapahtumaan: toinen veloitus meiltä ja toinen palveluntarjoajalta. Sinulta veloitetaan enintään sivustollamme näytettävä kokonaissumma. Samoja turvatoimia sovelletaan. Joissakin tapauksissa palveluntarjoajien hinnat ja maksut eivät välttämättä ole Portaalissamme näkyvässä valuutassa. Sen sijaan annamme arvion Portaalin oletusvaluutassa. Jos siis teet varauksen luottokortilla, palveluntarjoajan veloittama summa voi olla hieman erisuuruinen johtuen valuuttakurssien vaihtelusta, valuutan muuntamisesta tai kortin myöntäjän määräämistä maksuista. Jos edellä mainittu koskee varaustasi, saat siitä tiedon varausprosessin aikana.
      3. Jotta voimme käsitellä maksusi, sinun on varmistettava, että tililläsi on riittävästi katetta. Jos maksusi käsittelyssä ilmenee ongelmia, yritämme käsitellä maksusi uudelleen yhteistyössä maksupalvelujen tarjoajiemme kanssa. Mikäli emme saa sinulta veloitetuksi tarvittavaa summaa, otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian, jotta voimme antaa ohjeet maksun suorittamiseksi muilla tavoilla. Jos emme saa sinulta maksua kyseisten lisäohjeiden antamisen jälkeen, erääntynyt maksusi siirretään perintätoimiston käsiteltäväksi.
    2. Maksupetos
      Jos epäilemme petosta, pidätämme oikeuden kieltäytyä kyseisen maksun käsittelystä. Jos epäillään rikosta, maksun legitimointia saatetaan edellyttää. Kaikentyyppiset maksupetokset ilmoitetaan poliisille.
    3. Hyvitykset
      1. Hyvitykset käsitellään palveluntarjoajan ehtojen tai käytäntöjen mukaisesti. Jos sinulla on oikeus saada hyvitys, hyvityksesi suoritetaan samalle maksutavalle, jolla olet varauksen maksanut. Huomaa, että lentojen hinnat sisältävät erilaisia elementtejä, eikä kaikkia niistä välttämättä hyvitetä, joten vaikka olisit oikeutettu hyvitykseen palveluntarjoajan ehtojen tai käytäntöjen mukaan, hyvitetty summa ei välttämättä ole täsmälleen sama kuin varauksesta maksamasi kokonaishinta.
      2. Kaikki hyvitykset maksaa kyseinen palveluntarjoaja. Me emme välittäjänä voi vaikuttaa palveluntarjoajan käsittelyaikoihin.
      3. Välittäjänä hoidamme maksunpalautuksen vain, jos olemme jo saaneet sen kyseiseltä palveluntarjoajalta.
      4. Varauksesi kokonaishintaan sisältyy matkapalveluiden hinta, mahdolliset lisätuotteet ja palvelumaksumme. Kaikki palveluntarjoajan lisätuotteet ovat hyvityskelpoisia vain siltä osin kuin olemme saaneet palveluntarjoajalta vastineeksi asiaankuuluvat summat. Omia lisätuotteitamme ei yleensä hyvitetä, paitsi jos et ole voinut käyttää niitä meistä johtuvista syistä.
  10. VAATEET
    1. Matkapalvelujen toteuttamiseen liittyvät vaateet
      Mahdolliset ongelmat, huomautukset tai vaateet, jotka liittyvät matkapalvelujen varsinaiseen toteuttamiseen, on osoitettava suoraan asiaankuuluvalle palveluntarjoajalle (matkatoimisto, lentoyhtiö, vakuuttaja, autonvuokrausyritys, hotelli), jonka kanssa sopimus kyseisestä matkapalvelusta on tehty. Katso myös kohta 11, jossa kuvataan EU:n lainsäädännön mukaiset oikeutesi.
    2. Omiin palveluihimme liittyvät vaateet
      Jos sinulla on omiin palveluihimme liittyvä vaatimus, ota yhteyttä asiakaspalveluumme täällä.
  11. EU:N LAINSÄÄDÄNNÖN MUKAISET ASIAKKAAN OIKEUDET
    1. Peruutetut tai viivästyneet lennot
      Jos matkustat EU:n alueelle tai pois EU:n alueelta tai käytät EU-alueella toimivaa lentoliikenteen harjoittajaa, sinulla saattaa olla oikeus vaatia korvauksia suoraan asiaankuuluvalta lentoyhtiöltä, mikäli lentosi peruutetaan, se on myöhässä tai sinulta evätään pääsy lennolle. Klikkaa tästä ja katso lisätietoa EY:n asetuksesta 261/2004.
    2. Lentoliikenteen harjoittajan vastuu
      EY:n asetus (889/2002) lentoliikenteen harjoittajien korvausvastuusta onnettomuustapauksissa. Asetus löytyy tästä.
  12. VASTUU
    1. Hyväksyt, että me toimimme välittäjänä sinun ja palveluntarjoajan välillä. Emme ole missään olosuhteissa vastuussa matkapalveluista, jotka olet varannut yhdeltä tai useammalta palveluntarjoajalta.
    2. Mikäli palveluntarjoaja ei jostain syystä, mukaan lukien rajoituksetta sellaiset poikkeukselliset tapahtumat tai olosuhteet, joihin palveluntarjoaja ei voi vaikuttaa (force majeure), pysty tarjoamaan matkapalvelua, esimerkiksi jos palveluntarjoaja hakeutuu konkurssiin, me voimme toimia vain välittäjänä ja palauttaa maksut, jotka olemme jo saaneet kyseiseltä palveluntarjoajalta.
    3. Omien palvelujemme osalta olemme vastuussa vahingoista näissä ehdoissa määritettyjen rajoitusten mukaisesti lainsäädännön sallimissa rajoissa. Ellet ole kärsinyt henkilövahinkoa, joka on aiheutunut palveluistamme tai siitä, että olemme syyllistyneet törkeään huolimattomuuteen, olemme vastuussa vain suorista vahingoista, joista olet tosiasiallisesti kärsinyt tai maksanut tai jotka ovat aiheutuneet siitä, että olemme hoitaneet velvoitteitamme puutteellisesti omia palveluitamme toimittaessamme.
  13. SOVELLETTAVA LAINSÄÄDÄNTÖ JA RIITA-ASIOIDEN RATKAISU
    1. Sovellettava lainsäädäntö
      Näihin ehtoihin ja sinun ja meidän väliseen sopimukseemme sovelletaan Suomen lainsäädäntöä.

      Kuluttajana sinulla on oikeus hyödyntää asuinvaltiosi lainsäädännön mahdollisia pakottavia säännöksiä. Mikään näissä ehdoissa, mukaan lukien tässä osiossa 13.1, ei vaikuta oikeuksiisi kuluttajana nojata kyseisiin paikallisen lainsäädännön pakottaviin säännöksiin.
    2. Verkkovälitteinen riidanratkaisu
      Euroopan komissio tarjoaa alustan verkkovälitteiseen riidanratkaisuun (ODS) osoitteessa: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  14. TIETOSUOJA Suhtaudumme vakavasti henkilötietojesi suojaamiseen. Lisätietoa henkilötietojesi keräämisestä, käsittelystä ja käytöstä on tietosuojakäytännössämme.
  15. PORTAALIN LAJITTELU- JA JÄRJESTYSVAIHTOEHDOT Jotta hakutulokset olisivat mahdollisimman hyödyllisiä, lajittelemme lentovaihtoehdot komplekseilla algoritmeilla ja määritämme näin Portaalin näyttöjärjestyksen. Hakutulokset lajitellaan ensin oletusarvoisesti “Suositellut”-vaihtoehdon mukaan, eli huomioon otetaan alhaisin hinta, ajallisesti lyhin lento ja näiden molempien sekä pisimmän keston (aikaisin mahdollinen meno ja myöhäisin mahdollinen paluu) yhdistelmä (paras arvo). Myös mahdollinen lentoyhtiöltä saatu kompensaatio vaikuttaa tähän (jos sovellettavissa).

    Voit päättää hakutulossivulla, kuinka tulokset lajitellaan, ja/tai suodattaa hakutuloksia niin, että vain valitsemiesi asetusten mukaiset tulokset näytetään. Voit halutessasi myös järjestää hakutulokset seuraavien vaihtoehtojen mukaan:
    • Edullisin – edullisin hinta
    • Lyhyin – lyhyin matkustusaika
    • Kampanja – sillä hetkellä mahdollisesti käynnissä olevat, lentoyhtiöiden kanssa toteutetut kampanjat, joista voimme saada kompensaatiota lentoyhtiöltä. Jos aktiivista kampanjaa ei ole, tämän kategorian hakutulokset järjestetään edullisimman hinnan mukaan.
  16. LIITE 1 – HALLINNOLLISESTA AVUSTA VELOITETTAVAT MAKSUT

    Palvelumaksut

    15 EUR matkustajaa kohden 

    Pyynnöistä etsiä vaihtoehtoinen lento lentoyhtiön jo tarjoaman vaihtoehdon sijasta, jos lentoyhtiö muuttaa aikataulua tai peruu varauksen (ks. kohta 3.4).

    40 EUR matkustajaa kohden

    Pyytämistäsi muutoksista tai peruutuksista sekä manuaalisesta avusta, kuten uuden varauksen tekemisestä tai matkustajien lisäämisestä (katso osio 3.5).

    65 EUR matkustajaa kohden

    Koskee vain alkuperäisen lähtöpäivän jälkeen pyydettyjä hyvitystiedusteluja tapauksissa, joissa matkustaja on jättänyt saapumatta lennolle tai on jäänyt pois lennolta (katso osio 3.6).

    *Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron

    Huomaathan, että kaikkiin muutoksiin ja/tai hyvityksiin sovelletaan lentoyhtiöiden ehtoja ja hintasääntöjä. Lentoyhtiöt saattavat veloittaa lisämaksuja. Välittäjänä emme voi vaikuttaa tähän.

    Jos haluttu muutos nostaa lipun hintaa tai jos matkustaja ei muutoksen vuoksi ole enää oikeutettu erityishintaan, joudut vastaamaan tällaisista kustannuksista itse.

 
Mistä Mihin Hinta     Meno Paluu
Helsinki Tukholma 132,61 €     25 kesäk. 20 heinäk.
Helsinki Lontoo 202,13 €     8 huhtik. 14 huhtik.
Helsinki Pariisi 220,85 €     8 huhtik. 10 huhtik.
Helsinki Malaga 274,74 €     24 huhtik. 2 toukok.
Helsinki Barcelona 336,88 €     24 maalisk. 30 maalisk.
Helsinki Bangkok 1 193,79 €     27 maalisk. 14 huhtik.
Header
Subject
Body
Footer